Tuesday, March 29, 2011

Kak Dah & Kak Nam dah terkena... Anda bile lagik??

Hahhaa... Tajuk entry tak agak2... Tah sape la agaknya Kak Nam & Kak Dah tu yer...

Oklah... Saya nak cite kejadian yang berlaku pada hari ini... Kejadian tu berlaku kepada kawan saya, Kak Nam (nama sebenar).. Okay, biaselah.. Saya kan bekerja sebagai Sales Exec.. Setiap sorang diberi industry yang perlu kami fokus.. Meaning, orang lain takleh kacau la kalau industry tu dalam orang lain punya.. Baru la adil kan??

Citenya gini... Nak dijadikan cite sekor malaun ni dah rembat la client yang bawah industry Kak Nam.. Mulanya memang si polan ni cakap ada inquiry from sorang client and die akan forward kepada Kak Nam... Tunggu punya tunggu.... Tengok2 dah close deal.. Si polan pelahap ni dah rembat client Kak Nam.. Kesian kawan saya tu..

Bile Kak Nam cite pada saya tentang ketamakkan si perembat ni, saya pun cakap la... "Aku dah kena dengan die tahun lepas dah Kak Nam.. Aku tak heran semua orang punya client die nak rembat.. Dasar busuk hati..." Tapi disebabkan kami ni manusia2 yang penuh nilai ketimuran, kami kata takpe... Sebab?? Malas nak gado... Sebab kalo gado.. Si perembat tu akan cakap "I'm senior here" Macam hareeemmmm... Hahahhaa....

So, saya pun borak la dengan Kak Nam, relax la... Orang macam die memang tak kenal halal haram... Bukan cam kita, nak buat satu2 perkara tu ingat Allah... So Kak Nam, chill kay... Orang macam die memang takde potensi untuk meningkatkan prestasi die.. Hahha...

3 comments: