Wednesday, March 16, 2011

Nosocomephobia??

Okay.. Entry kali ni sangat ilmiah sikit okay... Tujuan entry ni sebab saya baru perasan, rupanya saya ni phobia nk ke hospital... Mula2 tak sedar... Dah lama2 baru realise yang saya ni penakut nak gi hospital..

Ceritanya gini... Lately, saya selalu melawat orang di hospital.. Setiap kali saya melawat, 10 minit lepas masuk and ziarah orang, perut mula rasa memulas... Kepala jadi pening.. Muka start berpeluh.. Rasa mual nak muntah.. Bila kluar dari wad dan amik angin kat luar, baru okay.. Kalau masuk balik, mesti jadi cam saya sebutkan tadi.. Adakah ini petanda Nosocomephobia??

Menurut Cik Wiki... Nosocomephobia is defined as the excessive fear of hospitals. Tapi rasanya saya takde la sampai tahap gitu kot... Heheh...

Okay, kat bawah ni gambar semasa saya melawat pak cik saya di Hospital Sungai Buloh kerana serangan strok... Alhamdulillah.. Beliau semakin sembuh walaupun kadang2 kami tak faham apa yang dia cuba cakap..

No comments:

Post a Comment