Monday, January 10, 2011

Anugerah Juara Lagu 25

Hampa!!! Itulah perkataan yang sesuai untuk AJL tahun ni.. Seriously, tak pernah saya rasa menyesal menonton AJL selama ni. Tapi kali ni, sangat2 menyesal.. Sebab?? Tolong ingatkan aku dari Ana Rafali dinobatkan sebagai Juara Lagu.

Bukan saya sahaja yang tidak berpuas hati dengan result ni. Ramai lagi. Buka je Facebook, ramai yang meluahkan rasa tak puas hati dengan keputusan kali ni.  Mungkin dah ketentuan rezeki Ana Rafali malam ni.  Masa mereka umumkan Hafiz memenangi vokal terbaik pun saya dah rasa tak patut. Pada saya Black mempunyai vokal yang sangat hebat!! Memang saya tiada kepakaran dalam muzik, tetapi tak salah rasanya jika saya memilih Black untuk memenangi vokal terbaik.

Faizal Tahir seperti biasa, saya tertunggu2 persembahan dari beliau.. Paling buat saya kagum, semasa beliau terjun dalam air dan melepaskan diri sambil tangan terikat untuk lagu Hanyut.   Saya meminati Shahir, tetapi amat hampa dengan persembahan beliau pada malam ini. Saya rasa adegan selit menyelit Nasha tak patut diadakan. Seolah2 merosakkan lagu itu.. Sedang syok dengar, tiba2 ada dengar orang bercakap.. Dan ada ketika Shahir terhenti sekejap nyayian beliau dan sambung tiba2.. Pada akhir persembahan, beliau dilempang kuat oleh Nasha.. Motif???

Antara persembahan bagi saya yang menarik ialah (pandangan peribadi) Faizal Tahir, Adira, API, Yuna, Noh Hujan dan Stacy.. Apa pun, semuanya telah tersurat.. Tolong ingatkan aku!!! Hahahaha...

Oh, tak dilupakan juga persembahan dari diva2 Malaysia, Sharifah Aini, Ziana Zain dan Siti Nurhaliza.  Saya amat kagum dengan Ziana kerana beliau masih maintain dengan vokal beliau. Walau sudah mempunya beberapa orang cahaya mata, tapi bagi saya dia mempunyai bentuk tubuh dan wajah yang sangat cantik. Siti Nurhaliza... Tidak hairan lah dia dilabel sebagai penyayi nombor satu negara atau Malaysia's sweetheart. Disebalik cerita2 yang kurang menyenangkan, tapi tidak dinafikan persembahan beliau amat memukau. Saya terpaku melihat showmanship baliau walaupun keseluruhan lagu yang dipersembahkan ialah irama tradisional.

P/S:: Sekian untuk laporan AJL untuk tahun ini...

No comments:

Post a Comment