Tuesday, January 04, 2011

Langkawi oh Langkawi....

Okay.. Kali ni nak cite pasal trip saya yang pertama kali ke Langkawi pulak.. Yea... PERTAMA kali... Sila jangan gelak ok??  Trip bermula pada 16 -19 December 2010. Trip ni saya pergi dengan rombongan Cik Kiah atau rombongan office mama saya... Kami pergi berempat (saya, mama, adik dan cousin). Bergerak dari Pejabat Tanah Petaling malam Khamis dengan bas Shamisha Holidays. Ada 2 bas; 1 bas double decker dimana kami naik dan 1 lagi bas biasa...

At first memang cuak jugak bila nak naik. Tengok dari luar macam tinggi jer (*sebab utama saya gayat sebenarnya.. hahaha..).. Tapi bila dah naik, tak la rasa gayat sangat.. Rasa cam naik bas biasa... Antara tempat dilawati, Galeri Perdana, Klim Geopark, Kedai Batik, Kilang Gamat, Beras Terbakar (yang wat hati terbakar sebab tak de pape pun), Idamansuri (*tempat yang paling saya suke pergi!!), Kedai Haji Ahmad (tak sah kalo tak pergi kata orang) and kedai2 sekitar pekan Kuah.. Agak mengecewakan sebab tak naik Cable Car dan ke Makam Mahsuri disebabkan cuaca tak mengizinkan. Oh, kami menginap di Hotel De Baron..

Tapi tak banyak gambar yang dapat saya snap2.. Sebab excited dan malas.. hehehe...


                                                View dari bilik hotel 



                                                     Dataran Lang







                                                         Galeri Perdana






                             Dinner di Langkapuri Inn, Pantai Chenang

No comments:

Post a Comment