Monday, January 24, 2011

Jalan2 masa wekeend..

Lama rasanya tak kuar jalan2 pergi Curve.. Sabtu lepas saya, mama, amy (kakak saya) dan anak buah kesayangan meluangkan masa disana. Oh, abang ipar saya ke Melaka atas urusan kerja, itulah sebabnya kakak dan anak buah ada bersama.

Kami bertolak dari rumah pada pukul 12.30pm dan sampai lebih kurang 1.15pm. Parking di Ikea, dan terus ke Brands Outlet. Plan asal mama nak ke Sogo untuk mencari cadar katil sebagai hadiah untuk boss beliau. Tapi saya dan kakak lebih suka ke Curve. Jadi, mama pun ikut saja lah. Sebab bukan susah pun nak cari cadar katil kan?? Kami singgah sebentar di Ikea untuk membeli hotdog, karipap dan minuman sebagai tenaga untuk berjalan2 (*padahal kat rumah dah makan dah.. hehehe..)

Selesai makan, kami bergerak ke Brands Outlet sebab saya ingin mencari jeans baru. Saya suka shopping disini sebab harga yang berpatutan dan pilihan yang banyak. Malangnya tak jumpa pun jeans yang berkenan dihati. Kemudian, kami naik ke tingkat atas untuk ke butik Aussino. Cari punya cari, mama jumpa yang berkenan. Selesai membeli cadar, kami bergerak ke Curve pula.

Sampai sahaja di Curve, ada pulak Living Cabin buat promotion untuk cadar katil. Heheheh.. Mama macam dah rasa menyesal beli awal2. Untuk sedapkan hati mama, saya cakap "Ala, takde yang cantik2 pun" Hehehe.. Mama pun okay lepas tu...

Bergerak pula ke Flea Market dan beli baju untuk si kenit tu. Kami bercadang untuk makan di restaurant Garden. Sebelum masuk, kami nampak group untuk persembahan tarian singa tengah bersedia. Jadi, kami pun tengok sekejap sebelum makan. Tapi, hanya persembahan gendang sahaja, mungkin kami dah terlepas masa mereka buat tarian singa.

Selepas makan, kami ke Ikea semula. Mama nak shopping disana pula.. Oh, saya terjumpa Aja, housemate semasa saya study di Shah Alam. Beliau bersama suami dan anaknya. Tak silap saya, kali terakhir saya berjumpa beliau pada hari perkahwinannya. Lama sangat tu.. Heheh.. Dan, di Ikea juga saya terjumpa ex bf kawan baik saya dahulu. Tapi beliau tak nampak saya. Saya pulak, tak terkeluar suara untuk memanggil beliau.. Heeeee...

Part makan di Garden akan saya ceritakan di entry seterusnya. Sila lihat gambar dibawah dimana kakak saya menyewa errr... saya tak pasti apa dipanggil benda tu. Troli berserta kereta untuk Eleesya duduk didalamnya..

 Lihatla double chin saya.. hehee..

 Dalam lif di Ikea..

 Sukenya die.. 


Dah mula rimas duduk dalam benda ni..

P/S:: To Mak Su Elicha, sila jeles... Hahahhaa...

2 comments: