Wednesday, January 12, 2011

New GM is coming on board..

Hari ini dan semalam hari yang sangat2 letih. Letih fizikal dan mental. Tadi dari pukul 9am - 1pm, ada meeting untuk semua budak2 sales. Tujuannya ialah untuk strategic planning tahun 2011. Pertama kali GM Sales yang baru hadir untuk join meeting ni. Nama beliau ialah Encik Aminudin. Sebelum ni, beliau bekerja di Oman selama 4 tahun dan baru saja balik ke Malaysia dan akan bekerja di FLC.

Pada pandangan saya, beliau mempunyai karisma sebagai ketua dan sangat bijak dalam strategic planning. Insyallah, dengan adanya beliau, MASA (Marketing & Sales) team dapat meningkatkan revenue untuk tahun ini. 

Hrrm.... Esok ada meeting lagi. Setiap seorang daripada kami perlu untuk present depan Director mengenai achievement kami pada tahun lepas. Seriously, saya sangat cuak!! Sebab saya tak mencapai target yang telah ditetapkan, iaitu RM1 million. Nak saja saya carik baju kalis peluru untuk dipakai esok bagi mengelakkan tembakan maut dari Director. Kami juga diminta bermacam2 untuk disediakan sebelum meeting esok. Disinilah ramai diantara kami dah mula sakit kepala. Macam2 yang diperlukan dengan timeline yang sangat pendek.

Apa yang pasti, saya letih. Letih sangat2 minggu ni. Mental saya letih membawa kepada fizikal juga. Diharap hujung minggu ni dapat saya rest dan mulakan hari2 mendatang dengan hati yang bahagia.  (+_+)

No comments:

Post a Comment