Monday, January 17, 2011

Pembedahan Plastik??

Tajuk entry takde kena mengena dengan enrty pada kali ini.. Hikksss... Sajer jer... Okay, pagi ni saya ke PPUM untuk check hidung saya. Bukan sebab saya buat pembedahan plastik pada hidung saya, tapi sebab dah seminggu bahagian dalam hidung saya berdarah.

Sampai PPUM lebih kurang 8.35am, pusing2 carik parking lebih kurang 10 minit baru la dapat. Biasalah.. Hari Isnin kan.. Ramai la orang. Selepas parking kereta, terus saya ke bahagian ENT (Ear, Nose & Throat). Bayar RM15 untuk pendaftaran dan dapat nombor untuk jumpa doktor. Nombor saya ialah 9033; pada ketika itu nombor 9009 baru dipanggil. Jadi, saya fikir lama lagi ni.. Perut pun dah berbunyi.. Oh,masa pendaftaran tadi, duit dalam purse hanya ada RM20. Nasib baik cukup. Hehehe.. Saya bernasib baik sebab saya ada akaun CIMB untuk backup, sebab ATM untuk Maybank sangat jauh. Kata pegawai yang menjaga tempat pertanyaan tu, memang tak berbaloi nak jalan jauh kalau semata2 nak kuarkan duit.

Keluarkan sahaja duit, terus saya ke tingkat atas Trauma & Kecemasan. Makan nasi lemak Ani Sup Utara dan milo ais. Sedap jugak nasi lemak, tapi milo ais sangggggggggggattt manis hingga saya minta untuk tambah air skit lagi. Selesai makan, saya terus ke ENT semula dan tunggu lebih kurang 30 minit, nombor saya dipanggil.

Doktor yang merawat saya ialah seorang perempuan India dan sangat baik. Selepas memasukkan bermacam2 alatan dalam hidung, kata doktor, hidung saya..... Errr.... Errr... Takde pape la... Heheh... Alhamdulillah... Cuma yang menyebabkan berdarah sebab luka melecet dipermukaan depan. Tidak membahayakan. Kemudian, beliau menyapu sejenis ubat untuk luka tersebut. Pedih betul bila ubat disapu pada luka tersebut. Sehingga ada adegan airmata tanpa diduga.. Hehehe.. Dan saya mendapat MC untuk hari ini... Heheh... TQ Doc!!

Selesai pemeriksaan, terus saya ke bahagian farmasi untuk dapatkan ubat. Harga ubat saya berharga RM20. Spray untuk hidung tersebut adalah bekalan untuk sebulan. Pegawai perubatan disitu menyuruh saya datang lagi pada 14 Feb untuk mengambil ubat lagi. Oh, lupa saya nak cakap.. Saya akan datang semula untuk next appointment pada 17 March pada pukul 2pm.





No comments:

Post a Comment