Saturday, January 08, 2011

MJ's Birthday is Coming!!!

17 Januari datang lagi... This year MJ will be 25 years old!! Cepatnya masa berlalu. Ingat lagi first time celebrate birthday dia.. Masa tu umur dia 22 years old (2008).. Dia tak abis study lagi masa tu, tapi saya dah grad and baru mula keje. 

Ingat lagi masa buat suprise tahun tu.. Diam2 datang umah sewa dia, tunggu dalam kereta sampai pukul 11.55pm. Dalam pukul 11.30pm dia call tanya kat mana.. Saya jawab baru bangun tido (*padahal masa tu kat bawah umah sewa dia dah!!) Mula2 dia tak percaya. Then, lama2 baru dia percaya sebab dia cakap sunyi jer (*padahal masa tu dalam kereta, memang la sunyi) Hehehe... Before nak naik umah sewa dia, saya dah SMS budak umah die, nanti kalo ada orang ketuk pintu grill suro MJ yang bukak sebab saya ada suprise untuk dia..

Sampai je depan umah dia, saya nyalakan lilin atas sepotong cake Secret Recipe (*flavour chocolate indulgence). Tak lupa jugak spray (*yang selalu orang guna untuk celebrate new year tu) dah ready kat tangan kanan. Ketik... Ketik.. Ketik (bunyi tin spray berlaga dengan grill) Bukak je pintu, tengok MJ kuar... Srrrzzzzz.. (*bunyi spray) Happy Birthday!!! MJ dah gelak2 terkejut.. Then, nyayi lagu Happy Birthday and MJ pun tiup lilin.

Saya suro die siap nak kuar gi makan. Saya turun balik dan tunggu dalam kereta. 5 minit kemudia, MJ turun and kami bergerak ke Pak Li Kopitiam, Seksyen 7.  Borak2, pastu saya cakap kat MJ, nak gi amik barang kat kereta jap. MJ kata ok. Datang balik bawak present untuk dia.. Terkejut dia dengan present tu!! Dia suke gile!! Gembira sebab dia suke hadiah tu..

Oklah, kat bawah ni gambar2 masa celebrate birthday MJ tahun lepas. Suprise jugak!! Celebrate kat TGI, Queensbay Mall. Awal2 lagi dah informed TGI, nak wat suprise kat dia. Merah padam muka dia!! Hahahah... I like it!!

 Muka relax lagik sebelum di "Wakenabeb"

 Appetizer...

 Yang ni saya punya..

 Yang ni MJ punya..

 Sila jangan kutuk.. Hehehe..

 Mula2 cake letak atas ni.. MJ kena tiup dari tempat dia berdiri..

 Setelah berkali2 percubaan tak menjadi, mamat tu pun bawak dekat sikit... Hehehe..

 Time ni MJ disuruh menyanyi & bagi speech... Tapi harammmm die nak menyayi... (*time ni muka dah merah padam)

 Staff TGI nyayi macam2 lagu kat MJ.. TQ!! (*sila tengok TV kat atas sebelah kanan.. Fahrin Ahmad!!!)

 Dah start orang call wish kat dia... Sukenye dia...

 Nyala lilin balik semata2 nak tangkap gambar.. Bahahhaa..

Handmade birthday card for him...

P/S:: This year tak tau nak buat apa.. Lagipun kalo ada plan pun, takkan tulis kat sini... Dia akan tau.. Bweeekk..!!!

No comments:

Post a Comment